Thursday, October 13, 2011

Kolibri/ハチドリ

 Ma láttam egy kolibrit a városban!
Ez a harmadik alkalom, hogy kolibrit látok Mexikóvárosban. Az eddigi két alkalommal mindkettőt a belvárosban láttam (az egyiket a főtérnél, Zócalonál, a másikat pedig egy parkban Polanconál). De ez alkalommal nálunk, Santa Fe-ban röpködött a kismadár: épp a vásárlásból hazajövet láttam egy toronyház aljában lévő parkban virágról virágra szállni.
Sajnos nem tudtam lefényképezni, mert nem volt nálam a telefonom sem, de gyönyörű smaragdzöld színe volt, és ami meglepő, hihetetlenül gyors!
 Egy ilyen gyönyörű madarat látva, rögtön úgy érzi az ember, hogy jól indul a napja. :)

今日街を歩いたら、ハチドリがいました!
今回はメキシコシティでハチドリを見たのは3回目です。 最初の2回は中心地に(一羽目はソーカロ広場の辺りに、二羽目はポランコの公園で)見ました。でも、今度は住んでいる所のサンタフェにいました。ちょうど買い物から帰っているところ、一羽がオフィスビルの公園に花から花へ飛び回っていました。
残念ながらカメラも携帯も持っておらず、写真が撮れませんでしたが、ハチドリは美しいエメラルドグリーン色で、美しかったです。そして、驚くほどのスピードで飛んでいました!
こんなに美しい鳥を見るだけで気分が晴れます。

No comments:

Post a Comment