Monday, October 24, 2011

Zoo


Múlt héten állatkertben voltunk. A legelső, amit el kell mondani a mexikóvárosi állatkertről, hogy ingyenes (!). Itt általában a múzeumok, kiállítások az itt élőknek vasárnaponként ingyenesek szoktak lenni, de az állatkert minden nap az. Ami nagyon jó, mert az embernek nem kell számolgatnia, hogy mennyibe is fog kerülni a családnak egy vasárnapi kiruccanás.

  Az állatkert egyébként (mint ahogy Budapesten is) egy hatalmas parkban van, ami hétvégén tömve van lufi, vattacukor és mindenféle szuvenírt árusító bódékkal (no, meg emberekkel).
Maga az állatkert hatalmas - mi kétszer voltunk már, lejártuk a lábunkat, de még így sem láttuk a fókák és jegesmedvék részét...
  Az állatok egy része természetesen a "standard" (oroszlán, zsiráf, elefánt), de persze nagyon sok állat van az amerikai kontinensről (no, meg Mexikóból), amit más állatkertben nem láthat talán az ember. Bennem leginkább a kígyóház hagyott emléket, mert eddig még nem realizálódott bennem, hogy Mexikóban mennyi kígyó van! A kiállított kígyók nagy része mind Mexikóban (is) honos kígyó, és persze, mind "muy peligroso (nagyon veszélyes)".
  A másik fantasztikus élmény az antilopoknál volt - ahogy mentünk volna el tőlük, arra lettünk figyelmesek, hogy az egyik antilop "hátsójából" "valami zacskószerű kiáll". Aztán egyre jobban lógott le, és pár perc múlva mintha egy pata is látszódott volna... igen, az antilop elkezdett szülni! A szülés nagyon gyorsan ment, kb. 15 perc alatt megvolt a bébi. A furcsa az volt, hogy az antilop is lefeküdt, és csak a legvégén állt fel "kipottyantani" a bébit. Megható volt, hogy az antilop barátnők (3-4) mindig körülötte volt, odamentek hozzá, mintegy bártorítani, köréfeküdtek, egyszóval védték. És sikerült megbizonyosodni arról is, hogy a dokumentumfilmek nem hazudnak - mivel a természetben ezeket az állatokat állandóan fenyegetik a ragadozók, az újszülöttnek rögtön lábra kell állnia, hogy tovább tudjon menni a csordával. És valóban, 15 perc múlva (direkt néztem az órám) a bébiantilop - bár remegő lábakkal - de három-négy próbálkozás után már állt és járt! (Nem rossz teljesítmény egy újszülöttől!)
Fantasztikus élmény és hatalmas mázlink volt, hogy épp elkaphattuk ezt a megható pillanatot!

(A képek a születésről a picasa albumban vannak - kattints a főcímre, hogy megnézhesd őket)

先週動物園へ行きました。元々パンダを見に行く予定でしたが、パンダよりも素晴らしい、感動的な経験をしました。
メキシコの動物園は、一先ず無料ということにびっくりします!子供が大好きな動物園は家族そろってみんなで行くところなので、お金のことを気にせず、週末などに気楽に家族全員のプログラムができるのは嬉しいですね。ちなみに、メキシコシティも上野のように、動物園は大きな公園の中にあって、週末に綿飴や風船などを売っている露天で賑わっています。動物園自体は巨大な大きさで、我々は2回も行きましたが、まだ全てを回りきることができませんでした。
動物園の一部にキリンやライオン、象など、「標準的」な動物がいますが、日本の動物園にはいない、この地域(アメリカ大陸)の動物も多くいました。私にとって印象的だったのは蛇館でした。行くまでは、メキシコにこんなに蛇の種類が多いとは知りませんでした。(よく考えたら南にジャングルがあり、北に砂漠があるので、蛇が多そうですが…)
しかし、最も印象的だったのはアンテロープでした。ちょうど次の動物を見に行くところで、一頭のアンテロープのお尻から何か袋らしいものがぶら下がっている事に気づきました。 その袋らしいものは段々大きくなり、そして、しばらくしてからひづめらしいものもちらっと出てきたかのような…そうです、アンテロープの出産を目撃したのです!出産は約15分で素早く済みました。面白かったのは、アンテーロプ3-4頭が常にお母さんアンテロープと一緒にいて、励ますかのように近づいたり、隣で寝転んだりしていました。そして、出産のほとんどが横たわった状態で行われるのも驚きでした。アンテロープママは、赤ちゃんのほとんどが出るまで横になっていて、最後だけ立ち上がりました。そして、ドキュメンタリーで言われることも本当だとわかりました:自然の中でこのような動物は常にライオンなどの肉食動物に危険にさらされているので、赤ちゃんは生まれてすぐに立ち上がって、群れに追いついて歩かないといけないと言われています。今回生まれた赤ちゃんも、生まれてから数分後に震える足で立ち上がろうとして、3-4回のトライの結果、15分ぐらいで歩くようになりました。(わざと時間を計りました。)大したもんです!
偶然にも自然にでも稀に見れないことが目撃できた、本当にラッキーでした。とても感動的な経験でした。

(出産の写真はピカサのアルバムに載っています - メインタイトルにクリックすると見ることができます。)

No comments:

Post a Comment