Tuesday, April 30, 2013

Letters from California (San Francisco)

 (text in HUN, JPN)

  A kaliforniai utunk utolsó állomása San Francisco volt. A yosemitei kirándulás után egy Merced nevű városban szálltunk meg, másnap onnét mentünk San Franciscoba. A Yahoo Travel listáján San Francisco áll az első helyen az amerikai városok között, ahol az amerikaiak élni szeretnének, ezért már régóta látni szerettem volna ezt a várost. És nem csalódtam! Annak ellenére, hogy nem volt túl jó az idő (délután elkezdett esni is az eső), a város nagyon tetszett. Nem túl nagy, a belváros nagyvárosiasan felhőkarcolós, de nem túl nagy ahhoz, hogy az ember elveszettnek érezze benne magát. A belvárost aranyossá teszik a San Francisco szimbólumává vált dimbes-dombos utak és a villamosok.


The famous cable car
  A városnak viszont a kikötő adja meg az igazi hangulatot. A 39-es móló igazi turistaparadicsom - rengeteg étteremmel, bárral, ahol mindenféle tengeri herkentyűt lehet enni, boltokkal, akváriummal. De nem kell feltétlenül az akváriumba menni, a móló környékén hemzsegnek az albatroszok és a fókák. A mólón sétálva szép kilátás nyílik az Alcatras-ra is.


Alcatraz
  Mivel nem volt sok időnk, nem látogattuk meg a híres börtön-szigetet, csak sétáltunk a mólón, megebédeltünk egy tengeri herkentyűs étteremben (ami isteni volt!), aztán bementünk villamossal a belvárosba sétálni egy kicsit.

Downtown in San Francisco
  Délután 5 körül elkezdett esni az eső, úgyhogy a belvárosból visszementünk a mólónál hagyott kocsinkhoz és estére becsekkoltunk a szállodánkba.
  Másnap korán reggel indult a repülőnk ezért San Franciscoból tényleg csak az "alapokat" láttuk, de azt hiszem, megértettük, hogy miért is szeretik az amerikaiak (is) ezt a várost.

Tovabbi kepekert kattints a linkre!→San Francisco



San Francisco
 カリフォルニア旅行の終点はサンフランシスコでした。ヨセミテ国立公園でハイキングした後は、メルセドという町に一泊し、翌日サンフランシスコへ向かいました。サンフランシスコはアメリカ人が住みたい都市のランキングで、常に上位に位置づけられるという話を聞いていたので、この町にはとても興味がありました。
 ここには1日しかいませんでしたが、期待通りに素敵な印象の街でした。大きすぎず田舎過ぎず、ちょうど良いサイズの都市で、とっても雰囲気の良い港に丘に、大都会のような高層ビルが並んでいる中心地もあり、何もかもが凝縮されているようです。

中心地では路面電車や都市のシンボルともなったケーブルカーがたくさん運行して、良い雰囲気を出しています。港も観光客で非常に賑わっています。港といえばピアー39ですね!この埠頭では海鮮レストランやバー、お土産屋さんがたくさん並んでいます。海に面しているので、水族館もあります。水族館に行かなくても、埠頭の周りにアホウドリやアザラシがたくさんいます。

Pier39付近からは、有名な刑務所島アルカトラズが見えます(観光船も5分おきぐらいに島へ出発しているようです)。私達は、サンフランシスコ滞在は一日しかなかったので、アルカトラズへ渡る余裕がなく、今回は遠くから眺めただけです。アルカトラズの代わりに、美味しい海の幸を食べてから路面電車に乗って街の中へ向かいました。


 目的もなくただ街をぶらっとしましたが、建物がヨーロッパ風で街並みが美しく、歩くだけでも楽しいくなります。起伏のある道に有名なケーブルカーが走っているのを見たり、アメリカ全土で最も大きな中華街を横目で確認したり…そしてちょっと買い物も。私が好きな服屋へ行っている間に、旦那はオープンしたばかりのユニクロを覗いたりしてました。
 残念ながら午後5時ぐらいに雨が降り出したので、路面電車でまた港ににもどり、車でホテルへ向いチェックインしました。
 翌日の早朝に出発したので、サンフランシスコはゆっくり回れませんでしたが、見た限りとてもいい雰囲気の町でした!今回はサンフランシスコで1日過ごしましたが、行きたい場所のリストからまだ削除していません…今度またゆっくりと見てみたい!


もっと写真をご覧になりたい方はこちらのリンクをクリック下さい。→San Francisco

No comments:

Post a Comment